Elk kind zijn eigenheid
In onze school moet het kind de mogelijkheid krijgen om te leren creatief en sportief bezig te zijn, aan zijn eigen tempo en volgens zijn eigen kunnen. Naar de leerlingen met een trager tempo toe, krijgen kinderen met leermoeilijkheden in de lagere school en ontwikkelingsmoeilijkheden in de kleuterschool onze bijzondere aandacht. Elk ander kind heeft op onze school recht op een aangepaste begeleiding en leerkansen. Deze begeleiding situeert zich zowel op het psychomotorische, het gevoelsmatige als het cognitieve (verstandelijke) vlak. Bij dit alles willen wij in onze school er echter ook voor zorgen dat er een goed eindniveau behaald wordt en dat de draagkracht van de school niet overbelast wordt.
Ouders zijn betrokken.
In onze school hebben de ouders een belangrijke plaats. We willen met hen samenwerken aan hetzelfde doel: ‘de opvoeding en het onderwijs van hun kinderen, die ze daarvoor aan ons toevertrouwen’. We vinden het belangrijk dat ouders met ons willen samenwerken en dat we mekaar waarderen, ieder vanuit zijn eigen plaats binnen de school.
Eveneens wil de school deel zijn van de omgeving waarin onze leerlingen leven en wonen. De school heeft haar plaats binnen de parochie. Toch willen we veel meer zijn dan alleen ‘de school in de omgeving’.
Professionaliteit.
We werken binnen de school met een goed, hecht en professioneel leerkrachtenteam. Daarbuiten hebben we ook een goede samenwerking met de externe diensten. CLB, ONW (ondersteuningsnetwerk), begeleidingsdiensten, paramedici (logo, kine, …) We kunnen steeds goede raad en hulp vragen bij problemen van de kinderen.